Titkos szeretetüzenetek előzték meg a Közösségek Hetét
Valaki várnak! Fontos vagy! Hozzánk tartozol! – 2017. április második felében ilyen, és ehhez hasonló biztató, motiváló üzenetek jelentek meg a Facebookon és – kisebb részben – az Instragrammon. Többségük valamilyen, közterületen hagyott jelet, feliratot vagy eseményt örökített meg: például aszfaltra krétával írtak, partmenti homokba bottal karcoltak szívmelengető szavakat szerte az országban. Mi volt ez a furcsa dili? Most lerántjuk a leplet.
A „szeretetüzenet” mozgalom tulajdonképpen a Közösségek Hetéhez kapcsolódó gerillamarketing kezdeményezés volt, mellyel a kommunikációs stáb azt szerette volna elérni, hogy már a rendezvény kezdete előtt legyen körülötte egyfajta „zsongás”, különleges aura, mellyel közvetlenül szólíthatja meg azokat, akikhez az üzenetet el akarja juttatni. Az üzenetekről csak a kampány végén derült ki, hogy a Közösségek Hete érzékenyítő kampányának része.
Hogy mi az az üzenet, amit – a Közösségek Hete programsorozattal együtt – el szerettünk volna juttatni az emberekhez? Az, hogy közösségben élni, lenni, tenni jó!
Ehhez nem tettünk mást, mint „lefordítottuk”, szavakba öntöttük azokat a legfontosabb, pozitív üzeneteket, amit a közösség az egyes tagjai felé kommunikál. A sok pozitív üzenet közül kiválasztottunk hetet, melyeket különösen fontosnak éreztünk:
- Nem vagy egyedül!
- Hiányzol, ha nem vagy itt!
- Valakik várnak!
- Fontos vagy!
- Értékes vagy!
- Lehetsz önmagad! / Légy önmagad!
- Hozzánk tartozol!
Az üzenetek tolmácsolásához olyan közösségi „beépített” embereket kerestünk, s találtunk, akik maguk is egy közösség tagjai. A fenti üzeneteket formabontó, kreatív keretek között országszerte több közösségi ember tolmácsolta aztán saját Facebook-oldalán – s ahhoz kapcsolódóan páran az Instagrammon – ugyanabban a sorrendben, ugyanazon hashtagekkel (címkékkel), az utolsót, a kulcsüzenetet pedig a közösségével együtt.
Itt álljunk meg egy szóra! Mit jelent tulajdonképpen a hashtag? A # jellel kezdődő címkére kattintva az egyazon témájú – azonos címkével ellátott – posztokat lehet leválogatni a közösségi oldalakon. Tehát, aki kíváncsiságból rákattintott például a #jeletkaptam hashtagre, több tucat – és egyre gyarapodó számú – szeretetüzenet-posztot olvashatott el.
A küldetést „beépített embereink” figyelemre méltó kreativitással vitték véghez: bár az általános reakció ezekre az üzenetekre először leginkább az értetlenség volt, a kampány vége felé többen is jelezték, hogy mások is csatlakoztak a mozgalomhoz (anélkül, hogy tudták volna annak eredeti célját).
A hetedik szeretetüzenet alatt fedték fel a titkot a beépített posztolók (mint a szeretetüzenet-mozgalom „motorjai”):
„Tettestársaimmal országszerte az elmúlt hetekben azon dolgoztunk, hogy minél több emberhez eljussanak azok a szeretetüzenetek, amik akkor érvényesek igazán, ha közösségben élünk, ahol lehetünk önmagunk, ahol vannak, akik várnak ránk, akiknek hiányzunk, fontosak, értékesek vagyunk. Célunk az volt ezzel az érzékenyítő Facebook-kampánnyal, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a közösség érték, közösségben élni, tenni jó! Ünnepeljük együtt a közösségeinket május 8-14. között!” – írta az egyik „véleményvezérünk”.
Hozzád is eljutott egy vagy több közösségi szeretetüzenet? Reméljük, szebbé tettük vele a napodat. A kezdeményezés természetesen tetszés szerint folytatható!
Hasonló kampányra pedig – ahogy a Közösségek Hetére is – jövőre is lehet számítani!